Shopify jest jedną z najpopularniejszych platform e-commerce na świecie, coraz częściej korzystają też z niej polscy przedsiębiorcy. I to, co chyba najbardziej interesuje każdego, to koszty sklepu internetowego na Shopify, dlatego przedstawiamy dla ciebie te informacje.
Shopify – cennik. Ile kosztuje sklep na Shopify?
Shopify to platforma e-commerce typu SaaS, która rozliczana jest w trybie abonamentowym. Co to oznacza? Aby móc otworzyć, prowadzić na niej sklep, musisz uiszczać comiesięczną opłatę, której wysokość uzależniona jest od planu.
Podstawowe plany cenowe to:
plan | miesięczny koszt |
---|---|
Basic Shopify | 29$ |
Shopify | 79$ |
Advanced Shopify | 299$ |
Ile kosztuje sklep Shopify i jego prowadzenie opisują także specjalistyczne agencje np. WeCanFly.pl, które podają dane dotyczące dodatkowych planów abonamentowych: Shopify Plus i Shopify Lite. W ich przypadku cennik jest bardziej skomplikowany, ponieważ uzależniony jest np. od dochodów.
Co musisz wiedzieć o tych planach? Opłatę subskrypcyjną opłacasz co miesiąc, aczkolwiek jeśli zdecydujesz się na jedno-, dwu- lub trzyletni cykl rozliczeniowy, możesz liczyć na dodatkowe rabaty. Jednocześnie należy pamiętać, że koszt Shopify rozliczany jest w dolarach amerykańskich, miesięczny abonament może się różnić w zależności od aktualnego kursu walut.
A czym się różnią te plany cenowe? M.in. funkcjonalnościami, liczbą kont pracowników, które można założyć, a także wysokością prowizji. A skoro już o tym mowa…
Shopify a prowizje od transakcji
Opłata subskrypcyjna to nie jedyny, stały koszt na Shopify. Oprócz tego platforma pobiera prowizje za transakcje realizowane z wykorzystaniem bramek płatności, jak Przelewy24. Wysokość prowizji uzależniona jest o wybranego planu cenowego. Przy czym tutaj trzeba podkreślić, że prowizja Shopify pobierana jest niezależnie od prowizji operatora wybranej bramki płatności.
Miesięczny koszt prowizji uzależniony jest od obrotów, a wysokość pobieranej prowizji kształtuje się następująco:
plan | prowizja od transakcji |
---|---|
Basic Shopify | 2% |
Shopify | 1% |
Advanced Shopify | 0.5% |
A czy jest sposób na to, aby uniknąć płacenia prowizji? Można skontaktować się z wcześniej wspomnianą agencją Shopify, która umożliwia integrację z Przelewy24. To autorskie rozwiązanie pozwala na obniżenie tych opłat.
Inne koszty prowadzenia sklepu na Shopify
Opłata subskrypcyjna i prowizje od transakcji to dwa największe, cykliczne koszty prowadzenia sklepu na Shopify. Aczkolwiek może być ich więcej, w zależności od tego, jak rozbudowany sklep chcesz utworzyć. Gdy rozpoczynasz działalność, musisz dopasować wygląd sklepu do swoich potrzeb. W tym celu możesz skorzystać z jednego z darmowych lub płatnych szablonów, a także zlecić stworzenie autorskiego designu. Druga i trzecia opcja związana jest z dodatkowymi wydatkami.
Shopify oferuje też wprowadzanie dodatkowych funkcjonalności przy pomocy wtyczek dostępnych na platformie. Niektóre z nich są darmowe, ale część jest też płatnych. Za te najpopularniejsze zapłacisz średnio od 4$ do 40$ miesięcznie, a i zdarzają się też droższe.
Natomiast nad tą grupą wydatków masz pełną kontrolę, możesz zadecydować, co jest ci niezbędnie potrzebne na start, a bez czego możesz się na razie obejść i wdrożyć je dopiero wtedy, gdy sklep zacznie przynosić dochody.
1 komentarz
Miałam przez chwilę sklep na Shopify i polecam nawet. Fajny jest zwłaszcza pierwszy okres, w którym można potestować, i support od firmy. Dla początkujących bardzo polecam.