Ile kosztuje stworzenie sklepu internetowego, ile prowadzenie sklepu online?

Robienie zakupów przez Internet staje się coraz popularniejsze, w związku z tym wielu sprzedawców przenosi swoje biznesy do sieci, często nie wiedząc, ile kosztuje otworzenie i prowadzenie sklepu online. Poniżej znajdziesz wyliczenia, powalające w łatwy sposób określić koszty tej działalności oraz odpowiedź na pytanie, czy warto ponosić dodatkowe koszty związane ze współpracą ze specjalistyczną agencją.

Jaki są koszty stworzenia sklepu internetowego?

Założenie sklepu internetowego wymaga zazwyczaj prowadzenia własnej działalności gospodarczej. W związku z tym należy ponieść koszt składki ZUS, dla nowych przedsiębiorców to minimum 381,81 zł w 2021 roku (każdego roku ulegają zmianie, warto sprawdzać aktualne dane na stronie ZUS). Kolejnym kosztem jest księgowość – stawki zaczynają się od 100 zł miesięcznie. Dalszymi kosztami tworzenia sklepu internetowego są domena (od 100 zł rocznie), hosting (dla małych sklepów koszt od 100 zł rocznie, dla większych 500 zł rocznie, istnieje także szansa darmowego hostingu), certyfikat bezpieczeństwa SSL (około 80 zł/rok, niektóre domeny oferują go darmowo). Kolejnym aspektem jest wybór właściwej platformy e-commerce. Istnieje możliwość skorzystania z darmowego oprogramowania (warto pamiętać, że zazwyczaj bardziej zaawansowane opcje są płatne) lub użyć płatnych programów (koszt abonamentu od 69 zł miesięcznie). Kolejnym aspektem jest stworzenie regulaminu sklepu (można zrobić to samodzielnie lub zlecić prawnikom – około 100 zł). Wdrożeniem sklepu internetowego można zająć się samodzielnie lub zlecić to profesjonalistom – koszty rozpoczynają się od 1000 zł. Ponadto do rozpoczęcia działalności sklepu internetowego konieczna może być pomoc grafika – od około 1000 zł. Dodatkowo koniecznie należy uwzględnić koszty wdrożenia systemów płatności (około 150 zł) i metod dostawy (około 250 zł). W niektórych przypadkach należy opłacić zintegrowanie sklepu z innymi platformami i treści zamieszczane na stronie, jeżeli ich stworzenie zostanie zlecone profesjonalistom. Warto podkreślić, że przedstawione powyżej kwoty są orientacyjne – mogą różnić się w zależności od potrzeb oraz zastosowanych rozwiązań.

Pozostałe koszty prowadzenia działalności w sklepie online

Samo założenie platformy sprzedażowej i prowadzenie sklepu online wymaga szerszej wiedzy (blog Mohi.to). Można robić to samodzielnie, ryzykując stratą czasu, klientów i pieniędzy lub skorzystać z pomocy programistów. Kluczowymi aspektami wśród dodatkowych kosztów: marketing, pozycjonowanie i optymalizacja strony pod kątem SEO, wsparcie techniczne sklepu, pomoc informatyków. Dodatkowo wraz ze wzrostem zainteresowania sklepem konieczne może być zatrudnienie pracowników odpowiedzialnych za obsługę klienta, zwrotów i reklamacji. Będzie to dodatkowy koszt. Warto podkreślić, ze część kosztów wymienionych powyżej to opłaty miesięczne, które należy regularnie uwzględniać w kosztach prowadzenia działalności sklepu online.

Dlaczego warto skorzystać z pomocy przy tworzeniu i prowadzeniu sklepu internetowego?

Wraz z rozwojem potencjału sklepów internetowych, na rynku pojawiły się agencje wspierające swoich klientów w założeniu oraz prowadzeniu tego typu biznesu. Uważamy, że w wielu przypadkach poniesione koszty współpracy (zależne od wielkości sklepu zakresu obowiązków itp.) bardzo szybko zwracają się poprzez uzyskanie większych obrotów oraz widoczności w sieci, niż w przypadku samodzielnych działań. Zaletami działań agencyjnych są:

  • duże doświadczenie oraz wiedza,
  • umiejętność stworzenia przyjaznego dla użytkownika sklepu, dzięki znajomości rynku,
  • oszczędność czasu dla przedsiębiorcy i możliwość wykorzystania go na rozwój i opracowanie pozostałych aspektów prowadzenia działalności,
  • sprawne i bezproblemowe rozpoczęcia działalności,
  • wysokie wyniki poprzez stałe monitorowanie efektów,
  • opracowanie spójnego wizerunku marki,
  • wdrażanie nieszablonowych, ale skutecznych działań,
  • szybkie rozwiązanie pojawiających się w czasie działalności problemów oraz rozwiewanie wątpliwości.

Ile kosztuje sprzątanie biur, utrzymanie czystości w biurze?

Prowadząc firmę i mając własne biuro, gdzie nie tylko się pracuje, ale i przyjmuje klientów, istotne jest także zachowanie właściwej czystości. W tym celu albo zatrudnia się pracownika na etat, albo zleca się to firmie zewnętrznej i grupie specjalistów. Na jakie koszty trzeba się przygotować?

Kogo zatrudnić do sprzątania biura?

Kto zajmie się utrzymywaniem porządku w biurze, zależeć będzie od wielu różnych czynników, między innymi od tego, jak dużą powierzchnią dysponuje firma. W przypadku małych działalności nierzadko sprzątaniem zajmują się sami pracownicy, ewentualnie zatrudnia się kogoś na etat, choć od tego rozwiązania coraz częściej się też odchodzi. Sprzątanie biura, utrzymanie czystości w biurze z profesjonalną firmą (zobacz ofertę yesczysto.pl), może okazać się lepszym rozwiązaniem. Outsourcing pod wieloma względami jest tańszy i wygodniejszy. Na rynku istnieje wiele firm, które się tym specjalizują, oferując szeroki zakres usług.

Koszt sprzątania biur – od czego zależy?

Podanie konkretnych cen będzie trudne, jako że wiele będzie zależało tutaj od takich czynników jak choćby wielkość biura i częstotliwość wykonywanej usługi. Zazwyczaj jednorazowe sprzątanie jest droższe niż regularnie wykonywana praca. Oczywiście trzeba też wziąć pod uwagę choćby indywidualną wycenę firmy, a także rodzaje usług, z jakich się skorzysta. Każda firma może mieć inny cennik i będzie on uzależniony też od regionu, wielkości miasta, wielkości firmy i jej reputacji oraz profesjonalizmu.

Ile kosztuje sprzątanie biur?

Jak zostało wspomniane, w kwestii związanej z cennikiem, podanie konkretnych kwot jest być trudne, bo każda firma może podchodzić do tej kwestii inaczej. Da się za to podać widełki, które pokazują, z jakimi kosztami będzie trzeba się liczyć i wziąć je pod uwagę, gdy szuka się profesjonalnej ekipy sprzątającej. Jeżeli chodzi więc o biura niewielkie, takie do 100 m2, utrzymanie czystości może kosztować około 250 – 300 zł. W przypadku powierzchni większych, takich do 200 m2, zapłaci się więcej, bo ok. 450 – 500 zł. Oczywiście trzeba też wziąć pod uwagę inne kwestie, jak choćby częstotliwość sprzątania, a chcąc korzystać z usługi częściej niż raz w tygodniu, zazwyczaj trzeba liczyć się z wyższym kosztem.

Jakie usługi oferują firmy sprzątające dla biur?

Zakres usług, z których się skorzysta, także będzie miał znaczenie. W większości dostępnych cenników uwzględnia warianty podstawowe, jak choćby mycie podłóg, ścieranie kurzy i blatów oraz sprzętu. Wiele firm oferuje też dodatkowe możliwości, dla przedsiębiorców o szczególnych wymaganiach. Bierze się pod uwagę więc takie usługi jak ozonowanie, mycie okien, czyszczenie wysokościowe czy czyszczenie i polimeryzacja posadzek. Można więc dodatkowo zdecydować się też na prace specjalistyczne, które dodatkowo podniosą cenę za usługę. Najczęściej korzystają przy tym z własnych profesjonalnych sprzętów oraz środków czystości.

Zakupy spożywcze z dostawą do domu

Stało się! Zakupy spożywcze można robić od pewnego czasu przez internet. Na razie usługa jest dostępna w większych miastach Polski ale sklepy systematycznie poszerzają swoje strefy dowozu. Wśród marketów oferujących usługę zakupów online są: Tesco, Piotr i Paweł, E.Leclerc, Auchan i Alma.

Co oszczędzamy?

  1. Czas. Nie każdy ma możliwość na spokojnie udać się do marketu, chodzić między regałami w poszukiwaniu produktów a później jeszcze odstać swoje w kolejce do kasy. Zakupy internetowe trwają nie dłużej niż godzinę i nie musimy fatygować się na drugi koniec sklepu po zapomniany produkt. Młode mamy spokojnie zrobią całe zakupy podczas dziecięcej drzemki. Można również skorzystać z opcji „ostatnio zakupione”, „ulubione” bądź „lista zakupów” i znacznie przyspieszyć proces kupowania.
  2. Stres. Niektóry chyba jeszcze się nie przyzwyczaili, że PRL już dawno za nami i wciąż zachowują się jakby towaru miało zaraz zabraknąć. Zakupy przez internet pozwalają uniknąć konfrontacji z innymi ludźmi, humorami i niejednokrotnie przepychankami. Zatłoczony autobus i przepełniony parking również do przyjemnych nie należą.
  3. Pieniądze. Wydawać by się mogło, że skoro płacimy za dowóz to nasze zakupy będą droższe. Okazuje się, że niekoniecznie. Będąc osobiście w markecie często kupujemy produkty spoza listy bo „może się przydać”, bo „promocja”, bo „mamy ochotę”. Przez internet pokusa magicznie znika. Dodatkowo będąc rodzicami całkowicie eliminujemy czynnik „mamo kup mi„.
  4. Siły. Nie wiem jak u innych ale ja jestem szczęśliwa kiedy 20 litrów mleka „wejdzie samo” na 4 piętro. Co innego ruch dla zdrowia a co innego niepotrzebne obciążanie stawów.

Prawdy i mity – coś dla sceptyków

  • Produkty online droższe niż sklepowe. I tak i nie. Cena zawsze zależy od sklepu (mowa tutaj nie tylko o zakupach przed internet). Wiadomo, że niektóre z wymienionych marketów są z założenia droższe i nikt nas nie zmusi żeby w nich robić zakupy, natomiast każdy ze sklepów posiada dział „promocje”, gdzie można trafić na spore upusty cenowe.
  • Nie kupimy alkoholu online. Prawda – do tej pory produkty wysokoprocentowe są dostępne jedynie przy sprzedaży osobistej.
  • Lepiej nie kupować warzyw i owoców. Owszem – coś w tym jest. Natomiast ja wyznaję zasadę, że warzyw/owoców i mięsa lepiej wcale nie kupować w marketach a specjalistycznych sklepach, gdzie na pewno produkty będą świeże i dobrze przechowywane. Prawda jest taka że nawet najpiękniejsze jabłka mogą się poobijać przy transporcie. Alma na przykład miała swego czasu pyszne surówki, które za każdym razem wylewały się na resztę zakupów – można odmówić odbioru ale niesmak pozostaje.
  • Często produkty nie są dostępne. To zdarza się w każdym sklepie ale tutaj stosowane są różne rozwiązania. Alma dzwoni kompletując zamówienie i uzgadnia wszystko z klientem, Tesco natomiast dodaje zamienniki (z których oczywiście bez żadnych konsekwencji można zrezygnować).
  • Płatność jest skomplikowana. Absolutnie nie. W zależności od sklepu można zapłacić gotówką, kartą lub przelewem. Przy czym przelew wykonuje się już po dostarczeniu zamówienia do klienta. Płatność kartą wykonywana jest przy dostawny poprzez terminal – jak w sklepie.
  • Dostawa jest bardzo droga. Tak i nie. Oczywiście cena dostawy jest uzależniona od sklepu, ilości produktów oraz godziny dostawy. W Almie dostawę można mieć za darmo, za to u Piotra i Pawła oraz w Auchan jest to koszt 20 zł.

Koszty dostawy

SklepCena dostawy (zł)Informacje dodatkowe
Alma0 złPrawda jest taka, że aby za dostawę w Almie zapłacić trzeba by zrobić bardzo małe zakupy.
Auchan19,99 złCena stała, bez względu na wszystko. Niestety, dostarczają tylko w Warszawie i okolicach.
E.Leclerc6,99 złCena podana dla strefy drugiej w czterostrefowym systemie dostawy.
Piotr i Paweł20 złKoszt niezmienny do 30 kg wagi.
Tesco5,98 zł - 9,98 złW zależności od godziny dostawy koszt ulega zmianie.

Notariusz – opłaty

Prędzej czy później każdy z nas musi skorzystać z usług notariusza. Wiele sytuacji życiowych skłania nas do tego, jak np. sporządzenie testamentu lub odwołania wcześniej sporządzonego, przekazania – otrzymania darowizny, sporządzenia pełnomocnictwa, potwierdzenia kopii lub własnoręczności podpisu, czy wreszcie transakcja sprzedaży – zakupu nieruchomości, na której to właśnie skupi się ten artykuł. Zanim jednak złożymy wizytę w kancelarii notarialnej warto wiedzieć, na jakie koszta należy się przygotować i co tak naprawdę kryje się pod pojeciem opłaty notarialne. Czytaj dalej Notariusz – opłaty

Odbitki foto

Masa katalogów odpowiednio poopisywanych, a w nich setki zdjęć – tak wyglądają obecne albumy ze zdjęciami. Oczywiście przetrzymywanie fotografii w takiej formie jest to oszczędność zarówno miejsca, jak i pieniędzy. Kto jednak nie lubi złapać od czasu do czasu starego albumu ze zdjęciami i wrócić troszkę powspominać? Nic dziwnego – namacalne papierowe fotografie mają swój specyficzny urok tak samo, jak napisany ręcznie list. Czytaj dalej Odbitki foto

Kurs językowy

Znajomość języka obcego w dzisiejszych czasach jest niezbędna. Nadal najpopularniejszym językiem, w którym najprędzej się dogadamy jest angielski. Dookoła powstają coraz to nowe szkoły językowe oferujące kursy zarówno angielskiego, jak i innych języków na różnych poziomach w bardzo konkurencyjnych cenach. Warto się zastanowić jednak czy aby na pewno taniej będzie oznaczało lepiej. Czytaj dalej Kurs językowy

Malowanie

Koszty malowania są różne w zależności od malowanej powierzchni oraz rodzaju użytej farby. Farby do malowania można kupić samemu lub zaufać fachowcowi i jemu zostawić kwestię zakupu materiałów. Zarówno jedna opcja, jak i druga mają swoje plusy i minusy. W przypadku kupowania materiałów samemu mamy pewność, że wybieramy farby i kolory dokładnie nam odpowiadające. W przypadku pozostawienia kwestii kupna farb fachowcowi zyskujemy zaś czas i nie musimy się martwić, że któregoś koloru zabraknie. Czytaj dalej Malowanie

Wyrobienie paszportu

Na całkowitą cenę, jaką musimy zapłacić za paszport składa się kilka czynników. Sama opłata paszportowa bez zniżek to 140 zł, zdarza się jednak, że opłata ta jest różna w przypadku różnych grup wiekowych i osób uprzywilejowanych . W przypadku utraty lub zniszczenia paszportu z winy posiadacza, opłata paszportowa wynosi 200% należnej kwoty. Czytaj dalej Wyrobienie paszportu

Wesele

Organizacja przyjęcia weselnego w Polsce to średni koszt około 40 tysięcy złotych. Kwota ta jest odpowiednio mniejsza lub większa w zależności od możliwości finansowych oraz wyobraźni państwa młodych (w domyśle pani młodej). Czytaj dalej Wesele