klękosiad

Klękosiad

Krzesło profilaktyczno–rehabilitacyjne zwane klękosiadem to zdrowy i wygodny sposób siedzenia. Chroni Twój kręgosłup przed nadmiernym obciążeniem odcinka lędźwiowego występującym przy długotrwałym siedzeniu. Zapewnia odciążenie krążków międzykręgowych i zmniejszenie bólu odcinka lędźwiowego, równocześnie przyczynia się do aktywizacji całego aparatu mięśni przykręgosłupowych. Występujące tylko w naszym wyrobie uwypuklenie znajdujące się w poduszce pod kolana powoduje lekkie rozchylenie kolan, by w ten sposób lepiej odciążać krążki międzykręgowe. Uwypuklenie to zostało zastosowane w klękosiadzie po zaleceniach autorytetów medycznych biorących udział w konstruowaniu naszego krzesła.

Tajemnica prawidłowego korzystania z klękosiadu leży w prawidłowym ustawieniu wysokości siedziska i odpowiednim umiejscowieniu kolan w obrębie poduszki dolnej lub lekko poza nią, w zależności od wzrostu danej osoby. Regulacja kąta nachylenia siedziska pozwala dostosować go do różnych typów sylwetki. Ustawienie wysokości siedziska nie jest w żaden sposób określone, zależne jest od potrzeb osoby, która korzysta z krzesła. Należy tak ustawić wysokość, aby było nam wygodnie. Bardzo ważnym jest by ustawienie wysokości siedziska nie powodowało wbijania się kolan w poduszkę dolną (przy nadmiernym podniesieniu siedziska ) bowiem odczujemy ból kolan. Należy więc wyważyć optymalną wysokość, metodą prób i błędów, aż przyjęta pozycja będzie dla nas odpowiednia. Stopy powinny być ułożone pod kątem prostym w stosunku do podłoża lub luźno oparte o podłoże. Użytkowanie klękosiadu należy rozpocząć małymi krokami, aż nasz kręgosłup przyzwyczai się do innej pozycji i odczujemy wówczas komfort siedzenia.

Czas wdrażania bezstresowego używania krzesła jest różny, zależy on od indywidualnych cech osobniczych, wieku, psychiki i kondycji.

Najważniejszym w użytkowaniu krzesła profilaktyczno-rehabilitacyjnego jest prawidłowe ustawienie trójkąta ergonomicznego poprzez regulację tzw. śrubą rzymską. Tylko taka technika regulacji daje możliwość dokładnego dopasowania wysokości do konkretnej osoby.

Prawidłowo dobrana wysokość to taka, kiedy kolana są lekko wysunięte do przodu w obrębie poduszki dolnej lub nieco poza nią. Ciężar ciała rozłożony jest wtedy na całe podudzie. Przy luźno ułożonej stopie kąt w stawie skokowym powinien wynosić 90 stopni.

Tak dobrana wysokość stawia miednicę w prawidłowym przodopochyleniu. Powoduje to przesunięcie środka ciężkości do przodu oraz zmusza mięśnie grzbietu do ciągłej pracy.
Przy długotrwałym siedzeniu mięśnie wiotczeją, powodują zaburzenia fizjologiczne krzywizn kręgosłupa. Kształt krzesła profilaktyczno-rehabilitacyjnego powoduje zablokowanie ruchu obręczy biodrowej i kończyn dolnych.

Uniemożliwia to przyjęcie hiperkifotycznej pozycji (przyjmowanej przy innych krzesłach) bardzo wygodnej dla pacjenta, natomiast bardzo niekorzystnej dla kręgosłupa.
Pozycja wymuszona przy krześle profilaktyczno-rehabilitacyjnym powoduje co pewien czas konieczność automatycznego korygowania postawy przez aktywizację całego aparatu mięśni przykręgosłupowych i dużych mięśni grzbietu.

http://klekosiad.pl/sklep/klekosiad-ergo-reh/
330 zł