Audi A3 to kompaktowe auto o luksusowym standardzie wykończenia. Samochód ten zbudowany jest w oparciu o płytę podłogową Golfa IV, początkowo dostępny był tylko w wersji trzydrzwiowej, a od 1999 roku istnieje również model pięciodrzwiowy. W 2003 roku Audi zaprezentowało nowy model A3, początkowo dostępny również tylko w wersji trzydrzwiowej, jednak już rok później również i czterodrzwiowej. W późniejszych latach A-trójka doczekała się także wersji sportowej S3 oraz kabrioletu.
Jakie jest Audi A3?
Tak jak znajdują się ludzie gotowi wyłożyć grubą gotówkę, aby jeździć autem ze stajni Ferrari, tak samo znajdują się fani A-trójki, którzy stawiają prestiż jazdy pod znakiem czterech obręczy wyżej niż jakość samego pojazdu.
Audi A3 jest najmniejsze i zarazem najtańsze w porównaniu z innymi modelami dostępnymi pod tym znakiem; i chyba tylko porównanie cenowe powoduje, że model jest wciąż popularny i chętnie kupowany.
Ile kosztuje Audi A3?
Chcąc nabyć nowy samochód, mamy podaną cenę z wyposażeniem podstawowym, jest ona do przyjęcia – granica 100 000 zł za nowe Audi jest kwotą, której spodziewają się kupujący – do czasu. Po lepszym zapoznaniu się ze szczegółami wyposażenia standardowego oraz cennikiem dodatkowym ci rozsądniejsi wychodzą z salonu, tudzież opuszczają stronę producenta. Bardziej wytrwali umawiają się na jazdę próbną a desperaci zaczynają przeszukiwać ogłoszenia sprzedaży samochodów używanych. Dlaczego? Bo kupując „luksusowe” auto nie warto iść na kompromis i rezygnować z wyposażenia mającego polepszyć komfort jazdy. Kto wyobraża sobie Audi bez klimatyzacji czy poduszek powietrznych…
Analizując cenniki producentów aut podobnej klasy okazuje się, że przy A-trójce musimy zapłacić dodatkowo za wyposażenie, które bardzo często jest w standardzie u innych. Kwota ta może osiągać nawet 50 000 zł.
Seria Attraction
Silnik | Skrzynia biegów | Cena (zł) |
---|---|---|
1,2 TFSI | 6 biegów/S tronic | 82 500 – 91 200 |
1,4 TFSI | 6 biegów/S tronic | 90 500 – 98 800 |
1,8 TFSI | 6 biegów/S tronic | 101 600 – 112 600 |
1,6 TDI DPF | 5 biegów/S tronic | 92 400 – 105 100 |
2,0 TDI DPF | 6 biegów/S tronic | 101 300 – 114 600 |
Seria Ambition
Silnik | Skrzynia biegów | Cena (zł) |
---|---|---|
1,2 TFSI | 6 biegów/S tronic | 86 600 – 98 200 |
1,4 TFSI | 6 biegów/S tronic | 96 400 – 104 700 |
1,8 TFSI | 6 biegów/S tronic | 107 500 – 118 500 |
2,0 TFSI | S tronic | 121 100 – 132 000 |
1,6 TDI DPF | 5 biegów/S tronic | 98 300 – 110 900 |
2,0 TDI DPF | 6 biegów/S tronic | 107 200 – 120 500 |
Seria Ambiente
Silnik | Skrzynia biegów | Cena (zł) |
---|---|---|
1,2 TFSI | 6 biegów/S tronic | 89 300 – 97 900 |
1,4 TFSI | 6 biegów/S tronic | 96 200 – 104 400 |
1,8 TFSI | 6 biegów/S tronic | 107 300 – 118 200 |
1,6 TDI DPF | 5 biegów/S tronic | 98 100 – 110 600 |
2,0 TDI DPF | 6 biegów/S tronic | 107 000 – 120 300 |
Audi S3
Silnik | Skrzynia biegów | Cena (zł) |
---|---|---|
2,0 TSFI quattro | 6 biegów/S tronic | 148 100 – 156 600 |
Sportback 2,0 TSFI quattro | 6 biegów/S tronic | 153 300 – 161 700 |
Ile kosztuje Audi A3 – używane?
Przy bardzo wysokich cenach nowych A-trójek bardzo atrakcyjnie zaczynają wyglądać samochody używane. Modele, które spotykamy najczęściej pochodzą oczywiście bezpośrednio z Niemiec. Dość popularnym rocznikiem jest 1997 czyli jeden z pierwszych. Ogromnym plusem jest tutaj cena zaś minusem wygląd zewnętrzny. Niestety ale jeśli chodzi o A3 na pierwszy rzut oka widać czy auto jest nowe czy stare – nowocześniej wyglądające modele można spotkać dopiero od 2003 roku a naprawdę dobrze wyglądające auto będzie pochodzić z 2008 roku (po faceliftingu, jaki zafundował mu producent).
Najstarsze modele Audi A3 można kupić za śmieszne pieniądze, ale często auto nie nadaje się już do użytku a jego remont zwyczajnie nie jest opłacalny. Za modele z 2008 roku i nowsze trzeba zapłacić tyle co za świetnie wyposażony nowy samochód innego producenta.
Dlaczego właściciele A3 łysieją?
Przez pierwsze lata użytkowania nowej A-trójki w zasadzie samo z siebie nic się powinno zepsuć więc właściciel ponosi tylko koszty związane z utrzymaniem samochodu – benzyna (niestety A-trójka lubi dobrze się napić), ubezpieczenie itd.
Schodki zaczynają się kiedy w samochodzie zepsuje się pierwsza rzecz – drogie części zamienne, droga naprawa. A3 ma to do siebie, że kiedy jeździ niezawodnie to jeździ a kiedy się psuje to na całego – jak w efekcie domina.
I jak tu nie rwać sobie włosów z głowy kiedy utrzymanie samochodu zaczyna być kosztowniejsze niż utrzymanie żony?