Strona główna Finanse Księgowość w firmie

Księgowość w firmie

autor ile kosztuje
0 komentarz 297 odsłon 2 minuty czytania

W Polsce działa bardzo dużo biur księgowych i coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z ich usług. Współpraca jest oczywiście płatna, jednakże w wielu sytuacjach okazuje się, że dużo korzystniej jest podpisać umowę z biurem księgowym niż prowadzić dokumentację samodzielnie. Dużo taniej wychodzi także współpraca z biurem w porównaniu z zatrudnieniem księgowego na pełnym etacie.

Czy warto wynająć firmę księgową?

Każdy, kto sam prowadził sprawy księgowe, a później zdecydował się na współpracę z biurem z pewnością potrafi docenić zalety takiego rozwiązania. Zlecanie czynności do biura księgowego to przede wszystkim oszczędność czasu oraz mniejszy stres. W Polsce obowiązuje bardzo skomplikowane prawo, które dodatkowo często jest zmieniane. Mamy także nieprzyjazne urzędy publiczne, które chętnie wystawiają kary podatnikom. Śledzenie wszystkich zmian w prawie zajmuje bardzo dużo czasu, a i tak nie gwarantuje, że dokumentacja prowadzona przez właściciela firmy będzie wolna od wad. Dobre biuro księgowe to miejsce, gdzie pracują doświadczeni specjaliści, na bieżąco zorientowani w sprawach prawnych i podatkowych.

Jak wybrać biuro księgowe?

Zanim jednak wybierzemy biuro księgowe powinniśmy sprawdzić, jakimi cieszy się opiniami. Przy ocenie biura liczy się, bowiem nie tylko cena, ale przede wszystkim, jakość usług i wygoda. Przedsiębiorcy cenią sobie te biura księgowe, gdzie dokumenty można przesyłać drogą elektroniczną oraz takie gdzie pracownicy biura dojeżdżają do klientów. Dobre biuro księgowe zajmuje się wypełnianiem deklaracji podatkowych oraz wszelkich druków wymaganych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Dodatkowo takiej firmie można zlecić prowadzenie spraw związanych z kadrami. Chodzi tu przede wszystkim o dokumenty związane z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy, ewidencje czasu pracy, badań lekarskich, przydziału odzieży roboczej oraz naliczanie płac. Dobre biuro podatkowe to miejsce, gdzie możemy poradzić się także na temat sposobu sformułowania umowy czy interpretacji nowych przepisów prawa.

Ile kosztuje księgowość w firmie?

Dla wszystkich ciekawych ile kosztuje księgowość w firmie, przedstawiamy ogólny przegląd kosztów księgowości:

  • Księgowość na zlecenie (outsourcing): W przypadku małych i średnich przedsiębiorstw często korzysta się z usług zewnętrznych biur rachunkowych. Ceny za takie usługi mogą być różne, w zależności od potrzeb firmy i rodzaju usług oferowanych przez biuro rachunkowe. Przykładowo, miesięczny koszt obsługi jednoosobowej działalności gospodarczej może wynosić od 100 do 300 PLN, podczas gdy koszt obsługi większej firmy z kilkudziesięcioma pracownikami może wynosić 1000 PLN lub więcej.
  • Wewnętrzna księgowość: Duże przedsiębiorstwa często zatrudniają własnych księgowych lub tworzą dział księgowości. W takim przypadku koszty obejmują zarówno wynagrodzenia pracowników, jak i koszty utrzymania infrastruktury, oprogramowania i innych narzędzi niezbędnych do prawidłowego prowadzenia księgowości. Wynagrodzenie księgowego może się różnić w zależności od doświadczenia, umiejętności i lokalizacji, ale na ogół wynosi od 3 000 do 6 000 PLN brutto miesięcznie.

podobne artykuły

zostaw komentarz

O stronie

Strona ilekosztuje.pl to odpowiedzi na Wasze pytanie w temacie kosztów zakupu, użytkowania, usług i innych, gdzie pytanie o cenę produktu, usługi czy np. remontu mieszkania. Wy pytacie o koszt, my szukamy odpowiedzi i opisujemy koszty!

copyright © 2015 ilekosztuje.pl